Úřad práce pokračuje ve své transformaci, jejímž cílem je větší bezpečnost, flexibilita, efektivita a dostupnost. Tato transformace započala již v roce 2023. cílem změn je postupně přeměnit Úřad práce na moderní, efektivně fungující a proklientsky zaměřenou organizaci, která pomáhá lidem najít novou práci, vydělávat víc peněz a řešit těžké situace.
Úřad práce touto racionalizací řeší jednak nerovnoměrnou vytíženost menších poboček, ale také bezpečnosti jednotlivých zaměstnanců. Právě v menších pobočkách je obtížné tuto bezpečnost zajistit. Rušení poboček Úřadu práce se týká rovněž poboček v Nové Pace a Hořicích.
I po těchto změnách zachová Úřad práce plnou dostupnost služeb ve všech regionech, rozložení pracovišť bude rovnoměrnější a všechna pracoviště umístěná v přirozených spádových oblastech zůstanou zachována. Nadále tak platí, že pro 98 % klientů bude dojezdová vzdálenost hromadnou dopravou do 45 minut včetně času na přestup a pěšího přesunu od zastávky k pobočce a autem do 25 minut. Dalšími hledisky racionalizace je skutečný pohyb klientů, vycházející z dat mobilních operátorů, či rozsah populace ve vyloučených lokalitách.
Kromě poboček jsou služby Úřadu práce dostupné i jinými kanály. Možné je využít online Klientskou zónu „Jenda“, případně komunikaci prostřednictvím datových schránek nebo elektronického podpisu. K dispozici jsou také vybrané pobočky České pošty. Pilotní projekt probíhá ve 3 krajích (Liberecký, Ústecký a Vysočina). Po jeho vyhodnocení budou tyto služby poskytovat pobočky České pošty ve všech regionech České republiky.
Autor: Simona Davidová