Centrum duševního zdraví RIAPS Trutnov (CDZ) nabízí novou sociální službu Telefonické krizové pomoci pro všechny, kteří se ocitli v tíživé situaci a potřebují si promluvit, trpí úzkostí smutkem, zažívají něco, s čím si neví rady, cítí se osaměle, trpí duševní nemocí či mají obavy o své duševní zdraví, pečují o duševně nemocného a potřebují si promluvit nebo potřebují pro řešení své situace získat informace.
Centrum duševního zdraví RIAPS Trutnov v tomto roce rozšířilo své služby o Telefonickou krizovou pomoc. Jedná se o sociální službu, jejímž cílem je pomoci klientovi prostřednictvím telefonického rozhovoru s vyškoleným pracovníkem vyřešit jeho nepříznivou sociální situaci. Velkou výhodou této služby je úzká návaznost na další sociální a zdravotní služby poskytované v CDZ.
Služba je tu pro Vás nepřetržitě 24 hodin denně. Vyškolený pracovník je připraven Vám naslouchat, poskytnout informace, hledat společně s Vámi cestu, jak nepříznivou situaci zvládnout.
Váš věk ani místo, odkud voláte, není rozhodující. Službu můžete čerpat i zcela anonymně nebo si např. určit nějakou přezdívku, která bude během rozhovoru užívána.
Pracovníci jsou vázáni povinnou mlčenlivostí. To znamená, že bez Vašeho souhlasu nebudou žádné informace z rozhovoru s Vámi s nikým dalším sdílet.
Služba je poskytována zdarma. Volající hradí běžnou cenu telefonního hovoru. Pokud Vám finanční situace brání v tom, abyste mohli čerpat službu, upozorněte pracovníka a požádejte ho, aby Vám zavolal zpět. Maximální doba 1 hovoru je 60 minut. Službu můžete využít opakovaně, pokud je to nezbytné.
Krizová linka CDZ: 702 256 762
Pro bližší informace je možné se rovněž obrátit na sociální pracovnici městského úřadu Mgr. Simonu Davidovou.